Keresés:
Keres
Minőségi szoftver - a terméktanúsítás jelentősége, a tanúsítvány megszerzése
Tanúsított termékek piaci értéknövekedése - vevői elvárások fejlődése
2007. április 25.
Letöltések
DMSLabor_Konf_38
Folyamatok a termékminőség szolgálatában, a CMMI v1.2 tükrében (Balla Katalin, SQI)
Elvárások, remények, valós tények egy termék tanúsítása kapcsán (Vágújhelyi Ferenc, Professzionál)
Akkreditált IT terméktanúsítás – a NAT szerepe a tanúsításban (Horváth Gábor, Nemzeti Akkreditációs Testület)
Jogszabályi megfelelőség tanúsítása kijelölés alapján (Rátai Balázs, Homoki Péter Carneades, Homoki Ügyvédi Iroda)
Az ISO 9001 és a terméktanúsítás kapcsolata – a tanúsító szervezet hatása (Berencsi Bence, Berencsi tanácsadó iroda)
 
 
 

Az informatikai termékek iparági méretekben mérhető fejlődése determinálta, hogy a „minőségi termék”, a termékek minősítése és alkalmassági vizsgálata önálló szolgáltatássá, harmadik fél által végezhető minősített szolgáltatássá nője ki magát. A hagyományos ipari területekre vonatkozó termékszabványok alapján évtizedes gyakorlat áll a terméktanúsító szervezetek mögött. Az informatikai termék (és szolgáltatás), maga a szoftver mint termék, az általánosságban vett és értelmezett termékek körébe került a szabályozásokat illetően. A tudományos társadalom cinkos hallgatással veszi tudomásul, hogy az általános ipari termékekre (pl. személygépkocsi, hírközlési eszközök, személyes használatú eszközök, közterületi használati eszközök, pl. játszótéri eszközök, stb.) vonatkozó termékszabványok mintájára szinte lehetetlen informatikai szabványokat alkotni, még a kváziszabványok és ajánlások is nehezen épülnek be a gyakorlatba, és az alkalmazott informatikai termékekbe. 2000-2001 óta igen sok informatikai szabvány jelent meg, és napjainkban is igen élénk e terület szabványokkal történő „lefedése”, e folyamatok tovább erősítik az informatikai termékek szabványnak, vagy egyéb normatív dokumentumnak való megfelelőségének tanúsítását. Az általános terméktanúsítási tevékenységből levezetve bemutatjuk az informatikai termékek tanúsításának aspektusait. Üzleti igény a termék tanúsítására, a tanúsítvány értéke, életútja, előnyei, problémák. Egyedi és dobozos termék tanúsítása, a gyártó, illetve a végfelhasználó nevére kiállított tanúsítványok előnyei, hátrányai. Programmodulok, termékek részleges tanúsítása. Szoftvertermékek csoportosítása tanúsíthatóság és tanúsítási igények alapján.

Tervezett program
Köszöntő, a HTE bemutatása
  Dr. Sallai Gyula elnök
  Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület
Az Informatikai Terméktanúsító Szervezet szerepe a HTE jövőképében
  Nagy Péter ügyvezető
  Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület
Tanúsított termék a birtokomban – gyártói várakozások és remények
  Gajdos Attila
  ProAlpha
Folyamatok a termékminőség szolgálatában, a CMMI v1.2 tükrében
  Balla Katalin
  SQI
A tanúsított iratkezelési szoftverek hatása a közigazgatás fejlődésére
  Füzessy Tamás
  FreeSoft NyRt.
Elvárások, remények, valós tények egy termék tanúsítása kapcsán
  Vágújhelyi Ferenc
  Professzionál Informatikai Zrt.
Az informatikai terméktanúsítás kiterjedése, fejlődése, perspektívái
  dr. Bíró Miklós
  Budapesti Corvinus Egyetem
Akkreditált IT terméktanúsítás – a NAT szerepe a tanúsításban
  Horváth Gábor
  Nemzeti Akkreditációs Testület
A fejlesztő eszközök, és a fejlesztési módszertanok a tanúsítás tükrében
  Zsuffa Zsolt
  IT Kódex kft.
Az ISO 9001 és a terméktanúsítás kapcsolata
  Berencsi Bence
  Berencsi Tanácsadó Iroda
Jogszabályi megfelelőség tanúsítása kijelölés alapján
  Homoki Péter
  Homoki Ügyvédi Iroda